Un client care vorbeste cu „ma” si „ba”
M-am gandit sa-mi vad de treaba si sa nu scriu despre aceasta intamplare. Recent, un client s-a gandit ca poate ne cunoastem de la gradinita si a decis ca este in regula sa vorbeasca cu „hai ma”, „bai nu se poate”, „ma, intra acolo si vezi” in maxim 5 minute cat a durat prima convorbire. Am tacut din gura, incercand sa inteleg ca exista si astfel de oameni care nu inteleg ce inseamna respectul si cei 7 ani de acasa. Ba chiar am decis sa il ajut si sa fie multumit. A doua convorbire a decurs la fel, cu aceeasi expirare lipsita de respect. I-am explicat clientului ca am o facultate, ca am invatat toata viata si nu accept sa imi vorbeasca asa, iar in cazul in care nu isi schimba comportamentul ii voi inchide telefonul. Si-a cerut scuze si a schimbat tonul, renuntand la expirarea cu „ma / ba”. A treia convorbire telefonica, „nu ma”. I-am spus scurt „te rog, fara -ma-„. Si-a cerut scuze inca odata insa dupa cateva minute a uitat.
Nu, nu putem invata oamenii sa fie civilizati atunci cand nu exista o urma de bun simt si de respect fata de altii. Acesta este primul caz si speram ca si ultimul. Data viitoare, dupa primul „ma” urmeaza inchiderea convorbirii, fara incercare de a mai educa clientul.
Atunci cand doresti sa apelezi la o firma sau o persoana pentru a rezolva niste probleme, incearca sa respecti omul care iti raspunde la telefon, indiferent de statutul sau social.