cat costa optimizarea seoAtunci cand sunt sunat de un client pentru realizarea unui website, magazin online sau optimizare seo, imi dau seama imediat daca poate exista o colaborare pe termen lung, daca se poate concretiza colaborarea. In primul rand, foarte multi inceput convorbirea cu „salut, te deranjez?”, desi nu ne cunoastem. Nu mi-am permis niciodata sa tutuiesc pe cineva necunoscut, printr-o convorbire telefonica, evident deoarece nu am stiut cine se afla la capatul convorbirii. Am avut clienti mai mici decat mine carora le-am vorbit la persoana a 3-a, deoarece asa mi s-a vorbit de la inceput si mi se parea normal sa il respect, chiar daca este mai tanar. Trecand peste acest lucru, exista oameni care suna si nu doresc sa vorbeasca clar, de foarte multe ori fiind nevoit sa ii rog sa vorbeasca mai tare. Nu am probleme cu auzul, insa am avut 2 cazuri in care mi se vorbea aproape in soapta, cu o lene impresionanta si intr-un stil arogant. Pentru astfel de persoane as inchide instant convorbirea, insa incerc sa nu depasesc limita si sa controlez cat mai profesional situatia.

Mesaj primit recent. Sincer nici nu stiu cum sa reactionez cand vad asa ceva. Lipsa de bun simt…tupeu…aroganta…sa fi fost serios totusi si nu am avut eu incredere in el…Va las pe voi sa trageti concluzia:

„Hai noroc..vad ca faci seo, ma pricep si eu dar n-am timp, crezi ca m-ai putea ajuta? Cat m-ar costa sa ajung pe primul loc? Mersi, salut!”

Trecand peste faptul ca lucram intr-o firma si trebuie sa fim cat mai profesionali, suntem totusi oameni si uneori rabdarea ne este pusa la test. Exista o vorba „Clientul nostru, stapanul nostru” care pentru noi nu este valabila. Clientul nostru ne este prieten, colaboreaza, exista respect reciproc si seriozitate maxima.

Am preferat sa ma abtin sa ii raspund celui care a trimis mesajul de mai sus, insa altii nu stiu daca ar fi putut sa faca asta.