Era o vreme cand schimbul de linkuri si Page Rank-ul insemnau optimizare seo profesionala
Acum multi ani (pana in 2012) companiile din Romania se foloseau de bloggeri pentru a realiza optimizarea seo, bazata extrem de mult pe schimb de link-uri. Se acordau diferite premii, se „vanau” blogurile cu Page Rank mare, se cumparau advertoriale, orice pentru a aduce siteurile pe primele pozitii. Uneori se axau chiar si pe 20 cuvinte cheie magazinele online din Romania. Reteta functiona foarte bine, oamenii asteptau update-ul de Page Rank si incepeau sa vanda link-uri sau sa se foloseasca de pozitionarea in google pentru a putea atrage cat mai multi clienti.
Oare cate biciclete sau camere foto s-au acordat?
Raspuns: multe! Foarte multi bloggeri au primit cadouri de la firmele care incercau sa se dezvolte. Camere foto, telefoane mobile, incaltaminte, imbracaminte, vouchere, absolut orice. Un blog cu Page rank 1 putea sa obtina un „contract” cu firme si sa atraga venituri considerabile. Sa ai un blog devenise o isterie nationala si un plan de a castiga multi bani, fie din reclame adsense, fie din campanii de promovare. In perioada aceea au aparut si multe idei de afaceri care au functionat bine.
Cati au plans dupa ce pinguinul si-a facut de cap?
Algoritmul Google Penguin i-a penalizat pe cei care faceau schimb de link-uri sau se orientau spre a atrage cat mai multe link-uri pe anumite cuvinte cheie. Unii au fost penalizati grav si au pierdut clienti, altii au realizat ca reteta nu mai functioneaza si au intrat in panica.
Ce s-a intamplat mai departe?
In primul rand au disparut foarte multe bloguri, la nivel international. Apoi, agentiile „seo” au realizat ca treaba s-a complicat foarte mult si ca nu mai este atat de usor sa ridici clientul in pozitiile google. Pachetele de servicii au crescut considerabil, fiind nevoie de mai multa munca pe partea cea mai dificila (continut de calitate, original, dezvoltare, tehnici adaptate noilor cerinte)