cati bani valoreaza siteul meuAti investit bani intr-un website de prezentare sau magazin online, in realizarea lui, in optimizarea seo, in promovare sau in alte directii, iar acum doriti sa vindeti proiectul. Intrebarea normala este „Cat valoreaza siteul meu?”.

Cateva lucruri pe care le-am observat:

  1. Sunt proprietari care cer extrem de mult pe un website care nu produce suficient incat sa iti poti recupera investitia nici macar in 5 ani. Acestia nu inteleg ca practic siteul este in „Faliment” si ca nu isi pot recupera nici macar 30% din banii pe care i-au cheltuit cu dezvoltarea afacerii in mediul online. Recent, un domn a scos la vanzare un site de piese facut pe o platforma gratuita „domeniu.platformagratuita.com” cu 2.000 de euro, desi siteul practic era 0 ca trafic si 0 potential.
  2. Sunt proprietari care nu stiu cat sa ceara si isi subevalueaza afacerea. Sunt siteuri care pot fi transformate si pot aduce un venit urias, daca sunt administrate de persoanele potrivite. Proprietarii respectivi fie sunt intr-un moment dificil din punct de vedere financiar, ori pur si simplu nu vor sa mai continue si nu au experienta necesara pentru a-si estima corect afacerea.

Prin urmare, atunci cand doriti sa scoateti la vanzare un website sau magazin online, analizati cu atentie profitul pe care il genereaza in momentul respectiv, potentialul de crestere, competitia, domeniul in care activati. Apoi incercati cateva luni sa cereti un pret mai mare iar daca nu apar potentiali clienti, cu siguranta trebuie sa reduceti considerabil suma.

Orice posibil client o sa se gandeasca de ce il vindeti daca functioneaza bine si de ce nu si-ar face de la 0 un proiect in care isi poate pune amprenta.